وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تاثیر نام و نشان ملی بر نام و نشان شرکت های ایرانی در بازار هدف- قسمت ۹

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

انجام هر پژوهشی در واقع پیدا کردن راه حل مشکل یا مسئله ای می باشد که پژوهش گر با جستجو و جمع آوری اطلاعات در ارتباط با مساله مورد نظر و تجزیه تحلیل آن در پی حل مشکل است . هدف از انتخاب روش پژوهش این است که پژوهش گر مشخص نماید با بهره گرفتن از چه روشی می تواند دقیق و آسان به نتایج پرسش ها و فرضیات پژوهش برسد ( نادری و سیف نراقی، ۱۳۷۵).
اصولا در هر پژوهشی اهداف به دو صورت کلی و جزیی بیان می شوند . که اهداف کلی از مسئله اصلی پژوهش به دست می آید و پژوهش گر می تواند اهداف کلی را جهت انجام بهتر به اهداف جزیی تر دسته بندی کند ( خاکی، ۱۳۷۸).
فصل سوم به بررسی روش اجرای پژوهش مربوط می شود . ابتدا نوع پژوهش از نظر روش شناسی مشخص شده است و سپس جامعه آماری و مشخصات آن حجم نمونه مورد نیاز و روش نمونه گیری، روش جمع آوری داده ها، پایایی و روایی ابزار و همچنین روش آماری مورد استفاده در این پژوهش به طور مفصل شرح داده می شود.
۳- ۲٫ روش پژوهش
روش پژوهش در این پژوهش بر حسب هدف :این پژوهش با بهره گرفتن از زمینه و بستر شناختی ومعلوماتی که از طریق پژوهش های بنیادی فراهم شده برای رفع نیازمندیهای بشر و بهبود و بهینه سازی ابزارها ، روش ها اشیاءو الگوها در جهت توسعه رفاه و آسایش و ارتقای سطح زندگی انسان مورد استفاده قرار می گیرد(حافظ نیا، ۱۳۸۸: ۵۶) در این پژوهش جنبه کاربردی داردو کاربرد آن تاثیر نام و نشان ملی(سمند) بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار خودرو(سمند))استان کرمانشاه است.
از نظر گردآوری داده ها: هدف از این پژوهش توصیف عینی ،واقعی و منظم یک پدیده و رویداد می باشد.محقق سعی دارد تا آنچه هست را به دور از هرگونه استتناج ذهنی گزارش دهد و دراین پژوهش از نظر گردآوری اطلاعات(داده ها) از نوع توصیفی – پیمایشی – همبستگی است.
واین پژوهش نیز موردی محسوب می شود زیرا به بررسی جایگاه قبلی و فعلی استفاده نمایندگی های ایران خودرو از نام و نشان ملی یعنی سمند می پردازد
گاهی پژوهشگران با بررسی جوامع کوچک و بزرگ به ویژه با بهره گرفتن از نمونه گیری به طریق میدانی به پژوهش می پردازد (دواس ۱۳۸۶: ۶۵). و این پژوهش نیز پیمایشی می باشد زیرا با بهره گرفتن از نمونه گیری از نمایندگی های ایران خودرو در استان کرمانشاه می پردازد.
۳- ۳٫ متغیرهای پژوهش و الگوی مفهومی پژوهش
به منظور طراحی الگوی مفهومی پژوهش ابتدا کلیه معیارهای موجود در ادبیات نظری استخراج گردید، سپس با بهره گرفتن از نظرات اساتید راهنما و مشاور و همچنین متخصصین و خبرگان بازاریابی تعدادی از آنها حذف و تعدادی به آنها اضافه گردید و در غالب طبقهبندی جدیدی که برای اولین بار در این پژوهش ارائه شده است،الگوی مفهومی پژوهش طراحی گردید. که در آن رابطه بین نام و نشان ملی که خود شامل (وفاداری ، آگاهی ، کیفیت درک شده ، پیوند های ملی، دیگر داراییهای اختصاصی)متغیر مستقل نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار خودرو سمند استان کرمانشاه که خود شامل متغیر وابسته و روش های مدیریتی متغیر مداخلهگر است.
۳- ۴٫ مراحل انجام پژوهش
در پژوهش حاضر پس از تهیه طرح پژوهش و مطالعه و جمعآوری مبانی نظری آن، الگوی مفهومی عوامل مؤثر بر سهم بازار از نقش متغیر های اقتصادی طراحی گردید، سپس پرسشنامهای برای نمونه آماری پژوهش تهیه شد و در ادامه پس از توزیع و جمعآوری پرسشنامه ها و براساس تجزیه وتحلیل داده های حاصل از آنها نتیجهگیری و پیشنهادات ارائه گردید. در شکل (۳- ۲) این مراحل ارائه شدهاند.
تهیه طرح پژوهش
مطالعه و جمعآوری مبانی نظری پژوهش
طراحی الگوی مفهومی پژوهش
طراحی پرسشنامه
توزیع و جمعآوری پرسشنامه ها
تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه
نتیجه گیری و پیشنهادها
شکل (۳-۲) مراحل انجام پژوهش
۳- ۵٫ جامعه و نمونه آماری
جامعه تحقیق ، کلیه کسانی هستند که تحت تاثیر نام و نشان ملی که همان سمند است و تحت تبلیغات و کیفیت برتر این خودرو ها نسبت به سایر تولیدات از نمایندگی های ایران خودرو ماشین سمند را ثبت نام کرده و یا به صورت نقدی و یا به صورت اقساط را در طول سال ۹۲ تحویل گرفته و خریداری کرده اند را شامل شده است.

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید.

 

عکس مرتبط با اقتصاد

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی آرایه های ادبی در متون و اشعار مانوی- قسمت ۷بررسی نهاد داد و ستد بین ‌المللی در عصر پیامبر اسلام (ص)- قسمت ۹ »