وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی فقهی فروش اقساطی در نظام بانکداری بدون ربا و شبهات آن و ارائه راهکار (مطالعه موردی بانک ملی ایران)- قسمت ۲۱

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

*فرم پیشنهادی قرارداد فروش اقساطی در قبال رهن سپرده سرمایه گذاری
خریدار: آقای/خانم : فرزند: تابعیت: شماره شناسنامه : صادره: متولد: کد ملی: واجد/فاقد لیست سیاه معوقات: مقیم: دارنده در خواستنامه شماره/تاریخ:
شرکت: شماره ثبت: محل ثبت: واجد/فاقدلیست سیاه معوقات: مقیم: دارنده درخواستنامه شماره/تاریخ:
فروشنده: بانک ملی ایران شعبه: شهرستان: مقیم :
ماده (۱) – مورد معامله: محل استقرار: نوع و مقدار: مشخصات:
بهاء کل (به عدد): (به حروف):
مبلغ پرداختی نقدی: مبلغ باقیمانده اقساط:
مبلغ هر قسط(به عدد): (به حروف):
تعداد اقساط(به عدد): (به حروف):
سررسید اولین قسط(به عدد): (به حروف):.
فاصله زمانی اقساط:
صیغه عقد جاری شد صیغه عقد جاری شد وبانک وخریدارقبول کردند که تحویل پیش فاکتور/فاکتور نهائی به بانک به منزله قبول معامله فیمابین بانک و صادر کننده فاکتور بوده و با امضای قرارداد جاری ، فروش کالای مندرج در فاکتور به خریدار صورت پذیرفت .وصدور چک بها / واریز وجه نقد به حساب خریدار به منزله اعطای وکالت بانک به او در تحویل ثمن کالای مورد معامله به صادر کننده فاکتور است.
ماده(۲) خریدار ضمن این قرارداد بیع شرایط عمومی حساب سپرده قرض الحسنه جاری بانک را که جزء لا ینفک این قرارداد است قبول وامضا کرد و بانک ملی ایران شعبه …… شهرستان ……. را وکیل بلا عزل خود نمود که مطالبات خود ناشی از این قرارداد را از موجودی حسلبها و سپرده های متعلق به خریدار نزد هر یک از شعب و واحدهای بانک ملی ایران و سایر بانکهای کسور تأمین و برداشت نماید.
*رهن سپرده سرمایه گذاری
ماده(۳)خریداربه منظور تضمین بازپرداخت اقساط مبلع معامله و بدهی ناشی از آن ، به موجب این قرارداد،وجه سپرده/سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت/کوتاه مدت/ویژه…………………………شماره………………….نزد شعبه – شعب ………..بانک……………………جمعا به مبلغ(به عدد)……….(به حروف)……………… و به نام………را به طور غیر قابل فسخ در و ثیقه و رهن بانک طرف عقد قرار داد.وبه بانک وکالت واختیار داد در هر زمان و به هر ترتیب به تشخیص خود مطالبات بانک را که ناشی از این قرارداد می باشد بدون نیاز به اقدامات قانونی یا مراجعه به مراجع دیگر رأسا تأمین و برداشت کند.صاحب سپرده مادام که تعهدات ناشی از این قرارداد را به تصریح بانک تصفیه ننماید حق استرداد وجه سپرده/سپرده های مذکور را نداردهمچنانکه حق هیچگونه دخل و تصرف و نقل وانتقال در آن/آنها را ندارد.دیگر شرایط مربوط به این رهن در برگ امضای شروط آمده و به امضای وثیقه گذار رسیده است.
ماده(۴)برگ این قرارداد ،سند لازم الاجراست و تابع مفاد آیین نامه اجرای اسناد رسمی است.این قرارداد در سه نسخه تنظیم و امضاء گردید که یک نسخه نزد بانک و یک نسخه نزد بانک و یک نسخه نزد خریدار و یک نسخه نزد وثیقه گذار می باشد و تمام نسخ حکم واحد را دارد و از اعتبار یکسان برخوردار می باشد. ضمنا سایر شروط ضمن این قرارداد در برگ جداگانه ای توسط مشتری ملاحظه وامضا وایشان متعهد به مفاد آن گردید.
نام وامضاء خریدار
امضاء بانک
نام و امضاء وثیقه گذار
فرم پیشنهادی قرارداد فروش اقساطی مسکن(ناشی از تسهیلات خرید)- باز پرداخت اقساط به صورت ترکیبی پلکانی و ساده
شماره قرارداد:………………..
تاریخ قرارداد:………………..
خریدار: آقای/خانم : فرزند: تابعیت: شماره شناسنامه : صادره: متولد: کد ملی: واجد/فاقد لیست سیاه معوقات: مقیم: دارنده در خواستنامه شماره/تاریخ:
شرکت: شماره ثبت: محل ثبت: واجد/فاقدلیست سیاه معوقات: مقیم: دارنده درخواستنامه شماره/تاریخ:
فروشنده: بانک ملی ایران شعبه: شهرستان: مقیم
ماده (۱) مورد معامله:…………..دانگ از ششدانگ پلاک ثبتی……………اصلی ازفرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………که به موجب بیع نامه مؤرخ……………در سهم و مالکیت بانک قرارگرفته است.
ماده (۲) بهای فروش نقدی مورد معامله………………….ریال می باشد و با تراضی و توافق طرفین قیمت فروش اقساطی آن………………ریال تعیین گردید و خریدار ضمن قبول آن و مواد فوق الذکر متعهد شد مبلغ مذکور را در …………..قسط متوالی ماهیانه به شرح ذیل در قبال قبض رسید بانک به بانک بپردازد.
سررسید اولین قسط روز …………می باشد. خریدار موظف است در سررسید آخرین قسط آنچه از بدهی و یا سایر هزینه ها و مطالبات ناشی از این قرارداد بر ذمه وی باقی مانده باشد یکجا به بانک بپردازد.
۱- قسط ماهیانه سال اول…………………………………………ریال.
۲- قسط ماهیانه سال دوم………………………………………..ریال.
۳- قسط ماهیانه سال سوم……………………………………….ریال.
۴- قسط ماهیانه سال چهارم…………………………………….ریال.
۵- قسط ماهیانه سال پنجم……………………………………..ریال.
*وکالت بانک به مشتری
ماده(۳) بانک ضمن این عقد لازم به
(خریدار)خانم/آقای………………………..فرزند………………………شماره شناسنامه……….وکالت داد تا در دفترخانه شماره………………..حاضر گردیده سهم بانک از پلاک شماره …………..را به انضمام سهم خود به صورت ششدانگ به نام خود به موجب سند رسمی منتقل نموده و ذیل سند انتقال را امضاء نماید وهمزمان ششدانگ پلاک خریداری شده را جهت توثیق بدهی خود به بانک ناشی از این قرارداد به صورت ششدانگ در وثیقه بانک قراردهد.
ماده(۴) بانک بهای مورد معامله بیع نامه
مؤرخ ……….را به موجب چک شماره……………..مؤرخ………………که در وجه آقای/خانم……………………….صادر گردیده به نامبرده تسلیم نمود که همزمان با امضای سند رسمی مذکور در ماده (۳) پس از ظهر نویسی به نام آقای/خانم………………………(فروشنده)وتأیید دفترخانه به مشار الیه تحویل نماید.
رهن و تضمین معامله:
ماده(۵) علاوه بر ملک مورد معامله جاری ،برای تضمین باز پرداخت اقساط بهای معامله ،آقای/خانم………………گروگان که عبارتست
از…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….را در رهن بانک قرارداد.واقرار نمود که نسبت به عین و منافع مورد رهن این سند هیچگونه حقی برای غیر ایجاد ننموده اند ودر صورت ثبوت خلاف،بانک می تواند با توسل به اقدامات قانونی یا اجرائی نسبت به استیفای مطالبات خود و راهن یا راهنین را مورد پیگرد قانونی قراردهد.
ماده(۶) برگ این قرارداد ،سند لازم الاجراست و تابع مفاد آیین نامه اجرای اسناد رسمی است.این قرارداد در سه نسخه تنظیم و امضاء گردید که یک نسخه نزد بانک و یک نسخه نزد بانک و یک نسخه نزد خریدار و یک نسخه نزد وثیقه گذار می باشد و تمام نسخ حکم واحد را دارد و از اعتبار یکسان برخوردار می باشد. ضمنا سایر شروط ضمن این قرارداد در برگ جداگانه ای توسط مشتری ملاحظه وامضا وایشان متعهد به مفاد آن گردید.
نام وامضاء خریدار
امضاءبانک
نام وامضاء راهن:
فرم پیشنهادی قرارداد فروش اقساطی مسکن(ناشی ازمشارکت مدنی)- اقساط عادی
شماره قرارداد:………………..
تاریخ قرارداد:………………..
خریدار: آقای/خانم : فرزند: تابعیت: شماره شناسنامه : صادره: متولد: کد ملی: واجد/فاقد لیست سیاه معوقات: مقیم: دارنده در خواستنامه شماره/تاریخ:

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید.

 

 


 


فرم در حال بارگذاری ...

« تبیین مبانی انسان شناختی مفهوم مسئولیت پذیری در مکتب اگزیستانسیالیسم و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت- قسمت ۷بررسی شرایط دفاع مشروع در رویه ی قضایی- قسمت ۴ »