فرضیه مربوطهشماره سوالات پرسشنامهکاهش مراجعه حضوری ارباب رجوعفرضیه ۱۱-۲-۵-۸-۱۱-۱۷-۱۸-۲۱کاهش هزینه های مالی سازمان و ارباب رجوعفرضیه ۲۳-۴-۱۶-۲۴-۲۵کاهش خطای کاربران سازمانیفرضیه ۳۷-۱۴-۲۱-۲۲-۲۳رضایت مندی مشتریانفرضیه ۴۱-۵-۶-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۵-۱۹-۲۰رضایت مندی کارکنانفرضیه ۴۱-۵-۶-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۵-۱۹-۲۰
۳-۸-۲ طیف لیکرت
به طور کلی مقیاس ها برای سنجش نگرش ها ،قضاوت ها ،عقاید و سایر خصیصه ها یی که به آسانی قابل اندازه گیری نیستند ، به کار می رود که یکی از رایج ترین آنها ،نگرش مقیاس لیکرت است (همان ،ص ۱۵۴ )این مقیاس امکان اندازه گیری تفاوت ها ، میزان یا شدت یک خصیصه را فراهم می کند و ساختن آن از سایر مقیاس های نگرش آسان تر است .(همان، ص ۱۵۵ )به نحوی که از پاسخ دهندگان خواسته می شود که از یک درجه بندی برای برای نشان دادن ،شدت اعتقاد خود له یا علیه یک مسئله استفاده کنند .(جک ئی و دیگران ،۱۳۷۹ ،ص ۷۲ )این درجه بندی ها از یک تا پنج یا هفت درجه نشان داده می شود .
در پرسشنامه تحقیق حاضر ازطیف لیکرت پنج گزینه ای ، برای اندازه گیری تفاوت ها و شدت عامل های موثر در استفاده از تکنولوژی اطلاعات استفاده شده است و سپس پاسخ آزمودنی به هر یک از گویه هااز نظر عددی ارزش گذاری می شود که حاصل جمع عددی این ارزش ها نمره آزمودنی در این مقیاس را بیان می کند در جدول ۳-۲ طیف لیکرت استفاده شده در این تحقیق ، همراه با ارزش های هر یک بیان شده است .
جدول ۳-۲ طیف لیکرت و ارزش گویه ها ی استفاده شده در پرسشنامه تحقیق
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید. |
فرم در حال بارگذاری ...