وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی عملکرد سایت بازار بیز BazaarBiz در جذب مشتریان- قسمت ۶

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

سهولت در پرداخت قبوض
بانک های اینترنتی در ساده نمودن مراحل پرداخت قبوض – چه نمایش قبوض بر روی صفحه کامپیوتر و چه پرداخت قبوض – تا حد امکان تلاش نموده اند. با تشویق مشتریان در تجهیز این گونه خدمات، بانک های صددرصد اینترنتی تلاش در جهت کاهش هزینه ها می نمایند.
معیب بانک های صددرصد اینترنتی
توصیه می شود قبل از تصمیم به تثبیت وضعیت حساب های خود (جاری و پس انداز) در یک بانک اینترنتی، به موارد زیر نیز توجه فرمائید:
ملاقات حضوری در بانک را فراموش نکنید
اگر نزدیک دفتر مرکزی آن، زندگی می کنید، این تنها راهی است که شما می توانید پیاده به سمت شعبه رفته یا از خودپرداز آن استفاده کنید.
واریز نمودن پول نقد در حساب ها را فراموش کنید.
در صورتی که پول نقد دارید، با بهره گرفتن از چک و از طریق پست به دفتر مرکزی آن ارسال دارید.
نبودن بعضی از خدمات ویژه
اینترنت موقعیت های بسیاری را در مقابل شما قرار میدهد، امانمی تواند کلیه خدماتی که در ابنکهای عادی عرضه می شود – همچون: چک مسافرتی و بانکی و غیره – را در اختیار شما قرار دهد. ارائه این گونه خدمات بر روی خط اینترنت غیر ممکن است.
مشاور مالی
اینترنت هنوز به عنوان یک ابزار موثر در جهت امور مشاوره ای قرار نگرفته است.ارتباط از طریق پست الکترونیک یا تلفن نیز در حدی نیست که بتوان از آن برای سوالات پیچیده مالی استفاده نمود.
مواظب هیولای کارمزد باشید!
در حالی که بسیاری از بانک های صددرصد اینترنتی، بخشی ازکارمزدهای استفاده از خودپرداز بانک های دیگر را حذف می کند، این به آن معنی نیست که این بانک ها برای عملیات خودشان هیچگونه کارمزدی دریافت نمی کنند. افرادی که تراکنش های بسیاری را انجام می دهند و مانده اندکی در حساب خود دارند، باید به کارمزدها توجه کافی داشته باشند.
ضرورت آشنایی با فناوری
آشنایی و تسلط کافی به کامپیوتر، از جمله ضرورت های استفاده از بانکهای صددرصد اینترنتی می باشد.
انتظار چه کارمزدهایی را باید داشته باشید؟
کارمزدها بخشی از زندگی روزانه بانکی ما را تشکیل می دهد و بانک اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هنگامی که تصمیم به انتخاب بانک اینترنتی می گیرید، مطمئن باشید که نرخ بالای بازار پول آنها، تنها دلیل تصمیم شمانباشد.
کاربری بانکداری اینترنتی
بانکداری اینترنتی برای همه افراد از یک درجه اهمیت برخوردار نیست. مشاورین، مشتریان بانک های اینترنتی را به چهار گروه تقسیم نموده اند. شما با تطبیق خود به گروهی که با شرایط شما سازگاری دارد، می توانید در جهت مناسب گام بردارید:
معامله کنندگان اینترنتی
این گروه مشتری مایل به اتوماسیون و ساده نمودن احتیاجات تراکنشی خود، تا حد امکان می باشد. دستیابی به حساب های چک (جاری) و کارت های اعتباری از طریق خط اینترنت، به عنوان مزیتی برای این گوره مشتریان محسوب می شود. در این نوع حسابها، پرداخت قبوض با کارمزد کم با ابزاری برای اتوماتیک نمودن عملیات، از اهمیت خاصی برخوردار است.
پس انداز کنندگان
این دسته از مشتریان به دنبال نتیجه و بازدهی بالا از حساب های خود هستند که اقدام به نگاهداری وجوه و مبالغ بالا می نمایند و همچنین انتظار کامزد پایین را دارند. انتقال راحت وجوه بین حسابها برای این افراد اهمیت دارد.
خریداران فوری
این گروه از مشتریان بدون دغدغه فکری خواهان: خدمات مالی جامع، کارت های اعتباری، وام ها و پرداخت قبوض به طور یکپارچه می باشند. سهولت در استفاده و گستردگی این خدمات، مهمترین عامل برای این گروه از مشتریان می باشد.
در حالی که همه بانک های اینترنتی برای ارائه خدمات کارمزد دریافت نمی کنند و بعضی نیز بر اساس وضعیت حساب، بخشی از کارمزدها را حذف می نمایند، لیکن به هر نحو، باید انتظار کارمزد را، برای حداقل برخی از موارد ذکر شده در زیر، داشت:
پرداخت قبوض
در حالی که پرداخت قبوض به عنوان ذخیره ای برای بانک محسوب می شود، بیشتر بانکها برای این گونه خدمات، وجهی به صورت ماهانه در یافت می نمایند. در بعضی موارد نیز این خدمات رایگان انجام می شود.
وام گیرندگان
کارمزد دستگاه های خودپرداز
بیشتر بانک های اینترنتی برای استفاده از خودپرداز بانکهای دیگر، کارمزد – معمولاً تا ۵/۱ دلار برای هر بار- دریافت می نمایند. البته حداکثر تا چهار بار در ماه امکان استفاده از این خدمات وجود دارد.
کشیدن چک و درخواست دسته چک
همانند شیوه های مرسوم بانکی در بانکداری اینترنتی، برای کشیدن هر چک یا درخواست دسته چک، ممکن است هزینه ای دریافت شود.
کارت های اعتباری
در رابطه با کارت های اعتباری، انتظار نداشته باشید که کارتی با کارمزد سالیانه یا نرخ بهره خوبی را به دست آورید.
سایر خدمات بانکی
سایر کارمزدها
همانند بانک های سنتی، انتظار کارمزد برای انتقال وجه از طریق سیم، چک های برگشتی چک بی محل را داشته باشید. در این نوع موارد، تفاوتی میان بانک های اینترنتی و بانک های عادی وجود ندارد.
یکی از مزایای بانک اینترنتی در این است که بسیاری از بانکهای اینترنتی اهمیت رابطه مشتری را درک می کنند. اگر شما

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.

 

حساب بانکی با مانده قاب
ل توجه داشته باشید، بعضی یا تمام کارمزدها در رابطه با بانکداری روی خط، حذف می شوند.
راه حلی برای برتری در بانکداری: شعبه اینترنتی
بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده، استفاده از اینترنت ظرف سه سال آینده، ۵۰۰ درصد افزایش می یابد که از جمله دلایل این افزایش فوق العاده، می توان به : پایین بودن قیمت کامپیوترهای شخصی، آسودگی بیشتر و ایمنی اشاره کرد. همگام با این افزایش بی سابقه تعداد بانکهای لحظه ای از ۱۱۵۰ شعبه در سال ۱۹۹۸ به ۱۵۸۴۵ شعبه در سال ۲۰۰۳ خواهد رسید. فراهم کردن فرصتی برای بازاریابی بی واسطه و مستقیم، کارآیی موثر، مطمئن و با ایمنی بالا، از مزایای ایجاد سیستم الکترونیک بانکداری است.
اخیرا، بسیاری از بانک هایی که به این کانال جدید توزیع و تبلیغ، به عنوان ترفندی برای حفظ مشتریان و افزایش تعداد آنان می نگریستند، از ادامه کار ناامید شده اند. چرا که افزایش بی سابقه عرضه خدمات بانکی لحظه ای توسط بانک های مختلف، عرصه کار و رقابت را برای آنان تنگ تر کرده است و شاید هم حق با آنان باشد. ایجاد یک شعبه اینترنتی، دقیقا به سختی احداث یک شعبه بانکی در مرکز شهر و تامین کلیه نیازهای آن می باشد. مطالعه عمیق بروشورهای تجاری. شرکت در کنفرانسهای فناوری بانکی و آگاه بودن از طرح های مختلف تجاری، مانند: ادغام شرکت ها و تجارتخانه ها و یا حتی پیمانکاری برای ایجاد شعبه اینترنتی از میان پایین ترین قیمت های پیشنهادی، از جمله موارد حائز توجه و اهمیت می باشد. اما این موارد نه تنها ممکن است تضمین کننده موفقیت شما نباشد، بلکه احتمالا باعث افزایش هزینه ها در درازمدت خواهد شد. گرچه، بسیاری از بانکهای بزرگ و سابقه دار جایگاه خاصی در عرصه تجارت الکترونیک یافته اند، اما بسیاری از اطلاعات تکنولوژیک و ماشینی برای آنها، همچنان تعریف نشده باقی مانده است.
چهار اصل اساسی در ایجاد یک شعبه اینترنتی

    • شناخت اقتصاد اینترنتی

عکس مرتبط با اقتصاد

  • شناخت و تحلیل مسیر تکاملی ایجاد یک شعبه اینترنتی
  • یک شعبه اینترنتی، چیزی بیش از یک سری اطلاعات مبادله شده است.
  • ارائه یک برنامه سازگار با تحولات فناوری اینترنت


فرم در حال بارگذاری ...

« مقایسه عوامل آموزشی درس تربیت بدنی از دیدگاه مدیران و معلمان تربیت بدنی مدارس ابتدایی دخترانه دولتی و غیردولتی شهر کرمان (۲)- قسمت ۲۰نقش سازمان ‌های اطلاعاتی در سیاست‌ خارجی مطالعه موردی نقش سازمان سیا در سیاست ‌خارجی ایالات متحده آمریکا- قسمت ۵ »