وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مزایای حمایت مالی ورزشی – بازاریابی ورزشی (اسپانسری)

 
تاریخ: 24-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

ف حمایت مالی، مزایای مطلوب یک شرکت، ثابت می­ کند زمان بررسی فرصت­های حمایت مالی، معمولأ بوسیله انگیزه­های منطقی و عاطفی تحت تاثیر قرار می­گیرند (آرتور، اسکات و وودز[۱۰]، ۱۹۹۷). شرکت­ها در روابط حمایت مالی وارد می­شوند تا تابعیت بر اساس اجتماع، حسن نیت اجتماعی را ترویج دهند ، یا به طور ساده انگیزه­های نوع دوستانه را برآورده سازند. زمانی­که حمایت­های مالی تحت این شرایط شکل گرفت یک دلیل حامی برای اشتیاق به فعالیت مبنی بر اهداف عاطفی است (کوشاک،۲۰۰۴).

 

 

توایتس و کاروترس[۱۱] (۱۹۹۸) دلایل عاطفی درحامی ­مالی ورزش شدن را به عنوان انگیزه سرگرمی[۱۲] نامیدند. این حالت یک مدیر شرکت با یک میل شخصی به یک تیم یا ورزش خاص را توصیف می­ کند که به عنوان سرگرمی وارد حمایت مالی یک ورزش می­شود(کوشاک،۲۰۰۴).

 

 

حمایت مالی ورزشی می ­تواند از بیشتر اهداف سازمانی پشتیبانی کند. دن[۱۳] (۲۰۰۲) برای اولین بار متوجه شد که مدیران هنگام انتخاب حامی­ مالی شدن برای یک امر خیر هم اهداف اقتصادی (یعنی افزایش درآمد، سود، آگاهی، علاقه عضو کانال[۱۴]) و هم اهداف غیر اقتصادی(یعنی حسن نیتی، وجهه(تصویر)شرکت، روحیه کارمندان، نوع دوستی محض، پیدا کردن و استخدام کارمندان جدید) دارند (دن،۲۰۰۲). کورنول و مایگنان[۱۵] (۱۹۹۸) و جوالگی[۱۶] و همکاران (۱۹۹۴) فهمیدند مهمترین اهداف مدیران در اهداف غیر اقتصادی ، بالا بردن وجهه(تصویر) علامت تجاری/ مؤسسه و ایجاد حسن نیتی هستند (اریک و همکاران،۲۰۱۲).

 

 

 

 

 

[۱] Drees

 

 

[۲] Mack

 

 

[۳] McCook et al

 

 

[۴]Hermanns et al

 

 

[۵] Puttmann

 

 

[۶] Thwaites et al

 

 

[۷] Appenzeller & Lewis

 

 

[۸] Brooks

 

 

[۹] Mack

 

 

[۱۰] Arthur, Scott, & Woods

 

 

[۱۱] Thwaites & Carruthers

 

 

[۱۲] hobby motive

 

 

[۱۳] Dean

 

 

[۱۴] channel member interest

 

 

[۱۵] Cornwell and Maignan

 

 

[۱۶] Javalgi et al

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« مزایا و مشوقهای سرمایه گذاری خارجی درکشور مامرجع صدور اجرائیه در دفاتر اسناد رسمی – تنظیم و اجرا سند »