پارچهسازی جنبههای سازمانی از زنجیره خدمات -سود با مفهوم بازاریابی داخلی، این مطالعه ارتباط بین تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی، رضایت کارکنان، شیوههای بازاریابی داخلی و نگرش کاری کارکنان را موردبررسی قرار میدهد. تحقیقات گذشته اثر تعهد مدیریت برای جنبههای مختلف ازجمله مدیریت کیفیت، مدیریت زیستمحیطی، ایمنی و بهداشت حرفهای، بهداشت، اتخاذ تکنولوژیکی و کیفیت خدمات بر نگرش و رفتار کارکنان و عملکرد سازمانی را بررسی میکند. لدکین و وبر[9](2011) استدلال میکنند که رهبران در صنعت گردشگری باید در مورد صنعت پرشور باشند، عشق واقعی برای خدمت به مشتریان داشته باشند و قادر به برقراری ارتباط مؤثر با کارکنان در تصمیمگیری باشند که برای آنها مهم هستند. بااینحال، تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی که بهعنوان میزان درک از چگونگی تیم مدیریت نیازها و ارزش کارکنان، تعریف میشود و مراقبت در مورد رفاه و رضایت کارکنان که با آنها بهعنوان “مشتریان داخلی رفتار کنند ” موردبررسی قرار میگیرد.
برای پرداختن به این شکاف مهم، این مطالعه تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی را از دیدگاه کارکنان موردبررسی قرار میدهد و اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن را بر نگرش کاری کارکنان و همچنین اثر مستقیم آن را بر رضایت شغلی و اثر رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان را تبیین میکند؛ که شامل احساسات کارمند نسبت به کار و تمایل او در تلاش اضافی که از طریق شیوههای بازاریابی داخلی مؤثر است. درک تأثیر تعهد مدیریت برای بازاریابی داخلی در رضایت شغلی و درنهایت در نگرش کاری کارکنان در اینکه تیم مدیریت باید چگونه در وهله اول ایجاد انگیزه نماید و خدمات پشتیبانی کارکنان در ارائه خدمات برجسته اطلاق میشود.
- اهمیت و ضرورت مطالعه
گردشگری در سالهای اخیر از مفهوم صرف مسافرت بهصورت صنعتی عظیم و در حال گسترش درآمده است. این صنعت در حال حاضر نقشی مهم و درخور توجه در اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای مختلف جهان (اعم از توسعهیافته یا درحالتوسعه و حتی کشورهای فقیر) بازی میکند. افزایش رونق اقتصادی، اشتغالزایی (گردشگری اشتغالزاترین صنعت جهان است) و تأثیر شگرف در افزایش تولید ناخالص ملی کشورها، ازجمله مهمترین و درخور توجه ترین تأثیرات اقتصادی گردشگری میباشد. این تأثیر اقتصادی خود سبب ایجاد امنیت اجتماعی و افزایش رفاه کشورهای گردشگر پذیر شده و درعینحال به دلیل افزایش تعاملات و ارتباطات گردشگران با جامعه میزبان سبب نزدیکی جوامع مختلف و ایجاد صلح گردیده است. ازاینرو ما در این پژوهش جامعه آماری خود را کارکنان این صنعت (هتل داری) انتخاب کردهایم تا بتوانیم کمکی را در بهبود خدمات و افزایش سودآوری این صنعت که قطعاً با افزایش کیفیت خدمات آنها شاهد رونق صنعت گردشگری کشور خواهیم بود.
- اهداف
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر ادراک از تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان است. همچنین بررسی نقش میانجی شیوههای بازاریابی داخلی و رضایت شغلی در رابطه بین تعهد مدیریت و نگرش کاری کارکنان است. شناسایی ارتباط بین هر یک از مؤلفههای بازاریابی داخلی با تعهد مدیریت، رضایت شغلی با تعهد مدیریت و ارتباط بین مؤلفههای بازاریابی داخلی با یکدیگر از دیگر اهداف این تحقیق است.
- سؤالات تحقیق
الف) این پایاننامه درصدد است تا به سؤال اصلی زیر پاسخ گوید:
- آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟
- آیا رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟
ب) سؤال فرعی این پژوهش عبارت است از:
- آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر شیوههای بازاریابی داخلی تأثیر دارد؟
- آیا شیوههای بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر دارد؟
- آیا تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی تأثیر دارد؟
- آیا شیوههای بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی تأثیر دارد؟
- فرضیهها
- فرضیههای اصلی این پژوهش عبارت است از:
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر مثبت دارد.
- رضایت شغلی بر نگرش کاری کارکنان تأثیر مثبت دارد.
- فرضیات فرعی پژوهش حاضر عبارت است از:
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر ارتباطات داخلی رسمیدارد.
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر ارتباطات داخلی غیررسمی دارد.
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر انتشار اطلاعات دارد.
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر پاسخگویی سازمان دارد.
- ارتباطات داخلی رسمی تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.
- ارتباطات داخلی غیررسمی تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.
- انتشار اطلاعات تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.
- پاسخگویی سازمان تأثیر مثبتی بر نگرش کاری کارکنان دارد.
- تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد
- شیوههای بازاریابی داخلی تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد.
فرم در حال بارگذاری ...