وبلاگ

توضیح وبلاگ من

رابطه بین سبک رهبری مربیان و تنیدگی ورزشکاران در دانشگاه های شهر تهران- قسمت ۱۱

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

رفتار حمایت اجتماعی

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

رفتار آمرانهرفتار بازخورد مثبت۸۴۱۷/۰۷۹۱۲/۰۸۳۱۴/۰۷۸۵۸/۰۷۱۶۹/۰

برای تعیین پایایی پرسشنامه ها، در این تحقیق از آلفای کرونباخ استفاده شد. پایایی پرسشنامه ها با توزیع ۳۰ پرسشنامه اندازه گیری شد که برای کلیه خرده مقیاس های پرسشنامه مقیاس رهبری در ورزش (L.S.S) آلفای کرونباخ بیشتر از ۷۲/۰ به دست آمد.
۳-۴-۳ پرسشنامه تنیدگی
برای تعیین میزان تنیدگی از پرسشنامه سنجش تنیدگی (ملکی رنجبر،۱۳۷۳) استفاده شده است. این پرسشنامه شامل سه سؤال می باشد که دو سؤال اول به منظور کنترل سؤال سوم آورده شده است. سؤال سوم خود مشتمل بر ۴۱ سؤال می باشد، که هر سؤال بیانگر یکی از عمومی ترین نشانه های تنیدگی است. برای پاسخگویی به هر یک از سؤالات فوق از مقیاس پنج درجه ای لیکرت استفاده شده است. عمده ترین ویژگی این مقیاس در آن است که حوزه انتخاب پاسخگویان را گسترش بخشیده و گزینه های بیشتری را برای آنان فراهم می آورد (کریم نیا، ۱۳۶۹ ). پاسخگو بر اساس بروز حالت و نشانه ها از پنج گزینه ای را که در مقابل هر سؤال آورده است. علامت می زند. گزینه ها شامل انتخاب های هیچ، کمی، تاحدی، زیاد، خیلی زیاد می باشد. نمره گذاری پرسشنامه به این ترتیب است که به گزینه «هیچ» صفر، به گزینه «کمی» نمره یک ، به گزینه «تا حدی» نمره دو، به گزینه «زیاد» نمره سه و به گزینه «خیلی زیاد» نمره چهار تعلق می گیرد. با جمع نمره ها و تقسیم آن به عدد ۴۱، نمره کل به دست می آید. نمره کل هر کارمند با مدیر، نشان دهنده میزان تنیدگی وی است. بر اساس جدول ۳-۱ میزان تنیدگی فرد مشخص می شود.
جدول ۳-۱ مقیاس تعیین میزان تنیدگی

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

نمره میزان تنیدگی
۱ الی ۴۹/۱
۵/۱ الی ۹۹/۱
۲ الی ۴۹/۲
۵/۲ الی ۳
کمی
تا حدی
زیاد
خیلی زیاد

روایی و پایایی پرسشنامه تنیدگی
برای تعیین میزان تنیدگی از پرسشنامه سنجش تنیدگی (ملکی رنجبر،۱۳۷۳) استفاده شده است. پرسشنامه مزبور بر اساس مطالعه مقدماتی انجام شده بر روی مدیران اداره کل ثبت و اسناد استان همدان، دارای ضریب اعتباری برابر ۸۷۹۱/۰ می باشد. پایایی پرسشنامه ها با توزیع ۳۰ پرسشنامه اندازه گیری شد که برای پرسشنامه تنیدگی آلفای کرونباخ برابر ۸۷/۰به دست آمد.
۳-۶ روش اجرا
پس از اعلام رضایت از طرف مربیان مبنی بر توزیع پرسشنامه و ورزشکاران مبنی بر همکاری برای پاسخ دادن به سؤالات پرسشنامه و ارائه توضیحات در مورد نحوه پاسخ دهی به سؤالات، پرسشنامه ها بین ورزشکاران توزیع گردید و سپس داده های خام، پس از اصلاح و نمره گذاری پرسشنامه ها بدست آمد.
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش های آماری با توجه به نوع تحقیق، اهداف و فرضیه های تحقیق تعیین می گردد. از آمار توصیفی نظیر میانگین، حداقل، حداکثر، فراوانی، درصد و انحراف استاندارد برای توصیف متغیرها در جامعه تحقیق استفاده است. در سطح آمار استنباطی از آزمون آماری کولموگراف- اسمیرنوف برای تعیین وضعیت طبیعی بودن توزیع داده ها و از آزمون لوین برای تعیین تجانس واریانس، استفاده شد. در تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها با توجه به اینکه در فرض اول داده های مربوط به سبک رهبری و رشته مربیان از نوع داده اسمی بود از آزمون خی ۲ استفاده شد، برای مقایسه میزان تنیدگی و هر یک از سبک های رهبری در بین مربیان رشته های تیمی و هم چنین مربیان زن و مرد با توجه به فاصله ای بودن داده های مربوط به تنیدگی و هر یک از سبک های رهبری و هم چنین مستقل بودن دو گروه (مردان و زنان؛ مربیان رشته های تیمی و انفرادی) از آزمون T مستقل استفاده شد. برای بررسی ارتباط بین سبک های رهبری و تنیدگی با توجه به فاصله ای بودن داده ها (استفاده از مقیاس لیکرت) و تصادفی بودن نمونه گیری از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. برای بررسی ارتباط بین سن و تنیدگی نیز داده های مربوط به سن نسبی و داده های مربوط به تنیدگی فاصله ای بود بنابراین از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. کلیه فرضیه های تحقیق درسطح معناداری ۰۵/۰ =α آزمون شدند. روش های آماری فوق الذکر با بهره گرفتن از نرم افزار ۱۶SPSS اجرا گردید
فصل چهارم
(استخراج و تحلیل داده های تجربی)
۴-۱ توصیف عوامل جمعیت شناختی
۴-۱-۱ جنسیت:
همانگونه که در جدول ۴-۱ نشان داده شده است ۶۸% از نمونه آماری را دانشجویان دختر و ۳۲% را دانشجویان پسر تشکیل می دهند.
جدول ۴-۱ توزیع فراوانی و درصد فراوانی نمونه ها بر اساس جنسیت

 

 

 

 


 


فرم در حال بارگذاری ...

« کارکرد فعل در مرزبان نامه- قسمت ۱۳تحلیل رابطه جوسازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران- قسمت ۱۵ »