وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی تاثیر شبکه‌های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان- قسمت ۱۹

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

Janonen & Janson, 2011)دنبال درک این موضوع بودند که چگونه فرایندهای مختلف مدیریت دانش و الگوهای شبکه اجتماعی بر عملکرد تیم تاثیر می گذارند.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

۷۶ تیم و ۴۹۹ کارمند در سازمان های مختلف در هر دو بخش خصوصی و دولتی در فنلاندارتباط مثبت بین درونی‎سازی، اجتماعی سازی و ترکیب وجود دارد حجم شبکه های ارتباطی داخلی کارکنان و گفتگو های اعضای تیم برای عملکرد شغلی سودمند است و تیم های با اندازه کوچک عملکرد بهتری دارند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت ۴۰y.ir مراجعه نمایید.

(NG & Chou, 2005)بررسی ارتباط بین ویژگی های شبکه و عملکرد شغلی۱۲۱ نفر از مدیران میانی در چینتنوع اطلاعات تاثیر منفی بر عملکرد شغلی مدیران زن داشت و زنان کمتر از اندازه شبکه و روابط سطوح بالاتر سود می برند و وجود همکاران بیشتر در یک شبکه به عملکرد مدیران مرد کمک می کند اما برای مدیران زن زیان آور است. همچنین، دسترسی گسترده به اطلاعات هیچ مزیتی را برای مدیران سطوح بالای سازمان نسبت به زیردستان آنها به وجود نمی آورد.(Yang & Tang, 2003)بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در عملکرد تحصیلی دانشجویان در آموزش آنلاین۴۰ دانشجوی رشته سیستم های اطلاعاتی پیشرفتهمرکزیت شبکه مشورتی (خبری) به طور مثبت با عملکرد دانش آموزان در کلاس مرتبط بود.(Zhang & Venkatesh, 2013)بررسی تاثیر شبکه های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر عملکرد شغلی کارکنان۱۰۴ نفر از کارکنان دانشی یک سازمان بزرگ مخابراتیشبکه های ارتباطی محیط کاری آنلاین و آفلاین بر روی عملکرد شغلی تاثیر مثبت داشتند.

پژوهش های بسیاری انواع متفاوت شبکه ها (مانند شبکه های ارتباطی) را به منظور درک چگونگی تاثیر روابط شبکه ای بر تعاملات و رفتارها بررسی کرده اند (مانند: Baldwin et.al, 1997; Borgatti & Cross, 2003; Cho et.al, 2007; Obstfeld, 2005; Reagans & McEvily, 2003; Yang & Tang, 2003). در درک تاثیر شبکه های اجتماعی بر عملکرد فردی، تحقیقات پیشین عمدتا به بررسی مرکزیت شبکه، یک ویژگی ساختاری که به دستیابی به منابع ارزشمند از طریق روابط مستقیم و غیرمستقیم کمک می کند، تاکید داشتند. فرد با به کارگیری چنین منابعی در انجام وظایف می تواند عملکرد خود را بهبود بخشد. جدول ۲-۵ تحقیقات کلیدی اولیه را که ارتباط بین مرکزیت و عملکرد شغلی را بررسی می کنند (عملکرد شغلی کارمند یا عملکرد تحصیلی دانش آموز) لیست می کند. لازم به ذکر است که تعدادی از مقالات به نقل از Zhang & Venkatesh, 2013 می باشند.
جدول ۲-۵ تحقیقات اولیه شبکه اجتماعی و عملکرد فردی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« سیاست تحریم- قسمت ۱۴بخشبندی و تعریف گروههای مختلف مشتریان و کشف الگوهای موجود از مشتریان و ارائه راهکارهایی برای بهبود در امر وصول مطالبات معوق بانک در استان اردبیل- قسمت ۲ »