وبلاگ

توضیح وبلاگ من

رابطه بین تعهد مدیران به کارکنان و عملکرد شغلی آنان در اداره کل امور مالیاتی استان گیلان- قسمت ۱۵

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

۳۰۴/۰۰۰۰/۰تائید فرضیه

با توجه به جدول ۴-۹ مشاهده می‌شود که مقدار سطح معنی‌داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه اصلی تحقیق کوچک‌تر از پنج صدم می‌باشد( ۰۵/۰ >000/0 Sig =). به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه اصلی تأیید می‌شود و این رابطه معنی‌دار می‌باشد. همچنین بر اساس این جدول می‌توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر تعهد مدیریت و عملکرد شغلی کارکنان ۲/۵۵درصد می‌باشد که این بیانگر رابطه مستقیم بین دو متغیر می‌باشد. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۳۰۴/۰ می‌باشد که این نشان می‌دهد که متغیر تعهد مدیریت به میزان ۳۰ درصد می‌تواند متغیر عملکرد شغلی کارکنان را پیش‌بینی کند.
فرضیه ۱: بین آموزش و عملکرد شغلی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.
جدول۴-۱۰- ضریب همبستگی بین آموزش و عملکرد شغلی کارکنان

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

متغیر ها تعداد میزان ضریب همبستگی ضریب تعیین سطح معنی داری نتیجه
آموزش و عملکرد شغلی کارکنان ۲۴۲ ۳۸۲/۰ ۱۴۵/۰ ۰۰۰/۰ تائید فرضیه

با توجه به جدول ۴-۱۰ مشاهده می‌شود که مقدار سطح معنی‌داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه اول تحقیق کوچک‌تر از پنج صدم می‌باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه ۱ تأیید می‌شود و این رابطه معنی‌دار می‌باشد. همچنین بر اساس این جدول می‌توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر آموزش و عملکرد شغلی کارکنان ۲/۳۸ درصد می‌باشد که این بیان گررابطه مستقیم بین دو متغیر می‌باشد. از سویی ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۴۵/۰ می‌باشد که این نشان می‌دهد که آموزش حدود ۱۵ درصد می‌تواند عملکرد شغلی کارکنان را پیش‌بینی کند.
فرضیه ۲: بین توانمندسازی و عملکرد شغلی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.
جدول۴-۱۱- ضریب همبستگی بین توانمندسازی و عملکرد شغلی کارکنان

متغیرها تعداد میزان ضریب همبستگی ضریب تعیین سطح معنی داری نتیجه
توانمندسازی و عملکرد شغلی کارکنان ۲۴۲ ۵۶۳/۰ ۳۱۶/۰ ۰۰۰/۰ تائید فرضیه

با توجه به جدول ۴-۱۱ مشاهده می‌شود که مقدار سطح معنی‌داری بدست آمده برای آزمون فرضیه دوم تحقیق کوچک‌تر از پنج صدم می‌باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه ۲ تأیید می‌شود و این رابطه معنی‌دار می‌باشد. همچنین بر اساس این جدول می‌توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر توانمندسازی و عملکرد شغلی کارکنان ۳/۵۶ درصد می‌باشد که این بیان گر رابطه مستقیم بین دو متغیر می‌باشد. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۳۱۶/۰ می‌باشد که این نشان می‌دهد که توانمندسازی حدود ۳۲ درصد می‌تواند عملکرد شغلی کارکنان را پیش‌بینی کند.
فرضیه ۳ : بین سیستم پاداش و عملکرد شغلی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.


فرم در حال بارگذاری ...

« مصونیت دولت در رویه دیوان بین المللی دادگستری ICJ با تاکید بر رای سوم فوریه ۲۰۱۲بررسی تطبیقی جایگاه شهادت شهود در فقه امامیه و حقوق کیفری ایران- قسمت ۱۷ »