وبلاگ

توضیح وبلاگ من

معرفی شرکت کاله :/پایان نامه مدیریت زنجیره تامین سبز

 
تاریخ: 24-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

معرفی شرکت کاله 

 

شركت فرآورده‌هاي لبني كاله، از شركت‌هاي زيرمجموعه گروه معظم سوليكو مي‌باشد كه در سال 1370 تاسيس گرديد. در طي ساليان گذشته اين شركت از ابعاد گوناگون ظرفيت توليد، كيفيت و تنوع محصولات، شبكه توزيع سراسري و صادرات گسترش بسيار زيادي پيدا كرده است. به گونه‌اي كه در حال حاضر به عنوان يكي از دو شركت رهبر بازار فراورده‌هاي لبني در كل كشور محسوب مي‌گردد.

 

2-13-2-1- نوآوري و تنوع

 

در شركت كاله هم‌اكنون سه واحد كسب و كار پنير، محصولات پاستوريزه و فرادما (UHT) وجود دارد كه هريك از اين واحدها با نوآوري خود، با كيفيت‌ترين و متنوع‌ترين محصولات را در حجم توليد بالا به بازار عرضه مي‌نمايند. تمامي خطوط توليدكارخانه به نحوي انعطاف‌پذير طراحي شده‌اند كه مواد اوليه ورودي‌هاي مختلف وارد خط توليد شده و محصولات متنوع خارج گردند. به طوري كه تنها از طريق يك خط توليد گاه بيش از 20 محصول توليد مي‌شود. محصولات لبني شركت كاله در حال حاضر بيش از 160 عدد مي‌باشد كه در برنامه‌هاي توسعه در آينده نزديك تا دوبرابر افزايش خواهد يافت. اين تعداد محصول در صنعت لبني كشور يك رقم بي‌نظير به حساب مي‌آيد. همچنين بسياري از محصولات در صنعت لبني كشور مانند پنير آمل، ماست ميوه‌اي و ماست هم‌زده (سون) توسط كاله براي اولين بار ارائه شده است.

 

2-13-2-2- كيفيت و سلامت

 

تمامي فرآورده‌هاي لبني كاله در رديف با كيفيت‌ترين و سالم‌ترين محصولت لبني كشور به شمار مي‌آيند. زيرا شير لازم جهت توليد محصولات از دامداران معتبر كشور و با كنترل كيفيت بالا خريداري مي‌شود. هم‌چنين به منظور توليد محصولات متنوع و مطابق با ذائقه هموطنان، واحد تحقيق و توسعه كاله متشكل از خبره‌ترين متخصصين حوزه صنايع غذايي در كشور ايجاد شده است. اين واحد در تعامل با شركت‌هاي معتبر آلماني و هلندي تمامي تلاش خود را جهت ارائه محصولات درجه يك و مطابق با استانداردهاي جهاني به كار بسته است. كيفيت بي‌مانند محصولات كاله سبب شده است كه بخش عمده‌اي از توليدات اين شركت به خارج از ايران صادر شده و اين شركت در طي ساليان گذشته به صورت مستمر به عنوان صادر كننده نمونه صنايع غذايي انتخاب شده است.

 

2-13-2-3-گستردگي

 

وسعت كارخانه لبني كاله 14 هكتار است كه از بزرگترين كارخانه‌ها در صنايع كل كشور محسوب مي‌گردد. از طرفي، كاله توانسته است با جذب شير روزانه بيش از 1000 تن به عنوان يكي از قطب‌هاي اصلي جذب شير در كشور مطرح شود. به علاوه شركت كاله به عنوان اولين كارخانه لبني كه توزيع سراسري فرآورده‌هاي لبني را در دستور كار خود قرار داده است. هم ‌اكنون با استفاده از پخش مويرگي و با بيش از 24 شعبه محصولات خود را از آذربايجان تا هرمزگان توزيع مي‌نمايد. روزانه بيش از 4000 نفر در بخش‌هاي گوناگون شركت در فعاليت هستند تا بيش از 650 تن انواع فرآورده‌هاي لبني را به دست مصرف‌كننده نهايي برسانند.

 

2-13-2-4- خط و مشی کیفیت و سیستم مدیریت زیست محیطی

 

شركت کاله بعنوان يكي از بزرگترين بنيانگذاران صنعت نوين غذايي كشور ضمن حضور در بازارهاي جهاني با ارج نهادن به نظرات مشتريان و طرف هاي ذينفع ، بر اساس الزامات ISO10002 حفظ و صيانت از محيط زيست و نيروي انساني بعنوان بهترين سرمايه سازمان در راستاي بهبود مستمر و توسعه پايدار علاوه براستقرار سيستمهاي مديريتي ISO9001-2008،ISO22000، ISO14001-2004، OHSAS18001-2007  و اخذ گواهينامه  ISO17025 بعنوان آزمايشگاه آكروديته حركت به طرف مديريت جامع كيفيت و خود ارزيابي بر مبناي EFQMرا در برنامه كار خود قرار داده است و مديريت ارشد ضمن تعهد ، اهداف محوري زير را سرلوحه حركت خود در مسير بهبود مداوم سازمان قرار داده است:

 

    • استفاده و بكارگيري نيروهاي شايسته و متخصص .

 

  • حفظ و صیانت از نیروی انسانی و توسعه كيفي این منبع به عنوان چشمه هاي جوشان خلاقيت و نوآوري و ارتقاي مستمر سطح دانش و مهارت از طریق نظام آموزشی پویا و مشاركت آنان در بهبود كيفيت و تلاش در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی آنان ، پيشگيري و كاهش خطرات شغلي و ارتقاء سطح ايمني محيط كار .

 

 

شناسایی و ارزیابی مولفه های مدیریت زنجیره تامین سبز با رویکرد تصمیم گیری های چند معیاره فازی (مطالعه موردی: صنعت مواد غذایی)


فرم در حال بارگذاری ...

« بزه دیده شناسی//پایان نامه درباره بزهکاری زنانمعرفی شرکت پاک:/پایان نامه مدیریت زنجیره تامین سبز »