وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سیستم های اطلاعاتی مدیریت صنعتی- قسمت ۳۵

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

به منظور تحلیل داده های پژوهش از تحلیل های گوناگون استفاده شده است. در مرحله اول آزمون کیفیت نمونه گیری با بهره گرفتن از آزمون ([۴۱]KMO) و بارتلت می باشد. در مرحله بعد روایی سازه متغیرهای تحقیق و شاخص های منتج از آن ها با بهره گرفتن از آزمون تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه به منظور آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون همبستگی و آزمون مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. و در نهایت از آزمون های تی تک نمونه ای برای روشن شدن وضعیت متغیرها در جامعه پژوهش و همچنین آزمون تی مستقل جهت مقایسه متغیرها در پاسخ دهندگان مختلف استفاده شده است.

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.

 

۴-۳-۱) آزمون کیفیت نمونه گیری

این آزمون که به منظور تشخیص مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی می باشد با بهره گرفتن از آزمون KMO و بارتلت انجام می شود. مقدار آن همواره بین ۰و ۱ در نوسان است در صورتی که KMO کمتر از  ۵/۰ باشد داده ها برای تحلیل عاملی مناسب نخواهد بود و اگر مقدار آن بین ۵/۰ تا ۶۹/۰  باشد داده ها متوسط بوده و اگر مقدار این شاخص، بزرگتر از  ۷/۰  باشد همبستگی های موجود در بین داده ها برای تحلیل عاملی مناسب خواهند بود.
بر اساس نتایج بدست آمده، مقدار آزمون KMO برای هریک از متغیرهای زنجیره تأمین ، سیستم اطلاعاتی و مدیریت دانش به ترتیب برابر با ۸۷۲/۰، ۸۹۳/۰ و ۸۲۴/۰(KMO>0/05) می باشد و این حاکی از کفایت نمونه و متغیرهای وارد شده جهت انجام تحلیل عاملی است.

۴-۳-۲) تحلیل عاملی تأییدی

در ارزیابی بخش اندازه گیری مدل محقق باید به بررسی روابط بین متغیرهای نهفته و متغیرهای آشکار مدل بپردازد. در اینجا هدف تعیین اعتبار یا روایی و اعتماد یا پایایی اندازه گیری های مورد نظر است. در بحث اعتبار یا روایی این مسئله مطرح است که آیا شاخص ها یا متغیرهای آشکار همان چیز را اندازه گیری می کنند که مدنظر محقق است یا چیز دیگری را. در مقابل مسئله اعتماد یا پایایی با این موضوع سرو کار دارد که شاخص های مورد استفاده با چه دقتی موضع مورد نظر را اندازه گیری می کنند (کلانتری، ۱۳۸۸). در جدول (۴-۲۹) به تعدادی از شاخص های برازش مدل و مفهوم و مقدار مجاز آن اشاره شده است (کارشکی، ۱۳۹۰).

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی رابطه بین هوش هیجانی کارکنان و ارتباط سازمان با مشتری در بانک قرض الحسنه مهر ایران- قسمت ۶۸کارکرد فعل در مرزبان نامه- قسمت ۱۳ »