وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تبیین نقش عوامل اجتماعی در اجرای موفق مدیریت دانش مطالعه موردی صنعت بانکداری در شهرستان مشگین شهر- قسمت ۳۲

 
تاریخ: 22-12-99
نویسنده: نجفی زهرا

 

  • Al-Alawi, A.I., Al-Marzoogi, N.Y. and Mohammad, Y.F. (2007), Organizational Culture & Knowledge Sharing: CriticalSuccess Factors. Journal of KnowledgeManagement, Vol. 2, PP. 22-42.
  • Bruce, C. S. (1999), Workplace experiences of information literacy, International Journal of information management. Vol. 19, No. 1, PP. 33- 47
  • Lin, C. Y. and Kuo, T. H. (2007).The Mediate Effect of Learning and Knowledge on Organizational Performance .Industrial Management & Data Systems, 107(7), PP. 1066-1083.
  • Carneiro, A. (2001), The Role of Intelligent Resources in Knowledge Management, Journal of Knowledge Management, Vol. 5, No. 4, pp. 358- 367, MCB University Press. ISSN 1367-3270
  • Allard, S. (2003), “Knowledge Creation”, Handbook on Knowledge Management 1, PP. 367-379.
  • Tobin, T. (2003), Ten principles for Knowledge management success, Gartner Inc.
  • Davenport, T., and Prusak, L. (1998), Working Knowledge, Harvard Business School, Boston, MA
  • Choi, Y. S. (2000), An empirical study of factors affecting successful implementation of knowledge management, PHD Dissertation, The university of Nebraska, Lincoln.
  • Kelly, C. (2006), managing the relationship between knowledge and power in organizations, Aslip Proceeding: New Information Perspectives Vol. 59 No. 2, 2007 pp.125-138
  • Davis, F. D. (1989), perceived usefulness, Perceived ease of use, and User Acceptance of Information Technology, MIS Quarterly, Vol. 13, pp. 319-340.
  • Davis, F. D., Bagozzi, R. P., and Warshaw, P. R. (1989), User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models, Management Science, Vol. 35, pp.982-1003.

 

Title
Determining the role of social factors on successful knowledge management implementation: A case study of bank industry in Meshkin shahr
Abstract
This study examined the variables of trust, system acceptance, and actual use of the knowledge management system in the banking industry’s employees in Meshkin shahr through the descriptive-correlational study. Research sample included 175 bankers; of which 175 completed the questionnaire correctly and usable using random sampling without replacement strategy was collected and analyzed. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics, path analysis; also structural equation models were used for analysis. Results of statistical analysis showed that based on the statistical data set collected from the sample: 1- Positive and straight correlation between trust and actual use of the knowledge management system. 2- System acceptance and actual use of the system is positively related to knowledge management system also straight. 3- Dimensions defined for the trust are accepted. 4- Dimensions defined for the system acceptance are accepted. 5- Dimensions defined for the actual use of the system are accepted. A total of seven research hypotheses with regression coefficients stipulated in Chapter IV have been approved.
Key words: Social factors, Knowledge management, Banking industry, Meshkin shahr
پرسشنامه تحقیق
بسمه تعالی
پاسخگوی گرامی:
پرسشنامه ای که پیش رو دارید به منظور انجام پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع تبیین نقش عوامل اجتماعی در اجرای موفق مدیریت دانش در صنعت بانکداری شهرستان مشگین شهر طراحی شده است. پیشاپیش از زحمات شما در راستای تکمیل پرسشنامه تشکر نموده و یادآور می شویم که پرسشنامه بدون قید نام بوده و کاملاً محرمانه تلقی می شود. لطفاً سوالات را به دقت خوانده و با پاسخ های دقیق خود ما را در انجام تحقیق و نتیجه گیری بهتر یاری فرمایید.
نسرین بوداغی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
مشخصات فردی:
سن: زیر ۳۰ سال ۳۰ تا۴۰ سال ۴۰ تا ۵۰ سال ۵۰ سال به بالا
جنسیت: مرد زن
میزان تحصیلاتدیپلم و زیر دیپلم فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس دکتری
سابقه خدمتزیر ۵ سال ۵ تا ۱۰ سال ۱۰ تا ۱۵ سال ۱۵ تا ۲۰ سال ۲۰ سال به بالا
لطفاً با علامت زدن هر کدام از گزینه ها نظر خود را در رابطه با تاثیر عوامل اجتماعی بر استفاده واقعی از مدیریت دانش بیان فرمایید.

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« ساخت آغاز‌گر پایان ‌بخش در کتابهای درسی کودکان و ارتباط آن با درک خواندن نگرشی نقشگرا- قسمت ۲۴کتاب شناسی دستور زبان فارسی دوره معاصر- قسمت ۴ »